اشک چشم من و باران


من این حروف نوشتم چنانکه غیر ندانست

تو هم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی

 آسمان می بارد...

اشکهایش شده سرد...

بر سر کهنه زمین ... میکشد فریاد.. این خسته ز بیداد...

این تنها ، رعد .

باز امشب، خلوت تنهایی

دفتر خاطره ام را به کنارم آورد

-         کس من گشته در این ثانیه های تپش و دلتنگی

چشم من خیره به او

گرچه هائل شده بین من و او پرده اشک

گرچه نگشوده ام او را و هنوز... میکشم آرام بر جلدش دست...

دیده ام ، دیده بیمارش را دید که خاموش مرا مینگرد... یارم درد ... .

آسمان می بارد

و هنوز .. اشک ها را به زمین می آرد...

به خیالی که کمی رنگ بشوید ز دل خسته خاک....

به خیالی که کسی را ببرد با نگهش تا افلاک...

بکند از دل مردم خاشاک...

و من اینجا...

می گشایم او را...

او به من میخندد ... در " الان "  مرا میبندد...

میپرم بر دل برگ نازش... میزنم همنفس قلب پرستو سازش...

زندگی آوازش...

آری اینجایم باز... صفحه آغازش ... .

عشق سودای شب و روزم بود... مست تا عمق وجود...

مسخ، این عقل کبود ... شادی از من لبریز...

مثل ایمان... چون رود...

چند برگی دلم از عشق شکفت...

غم دیرینه من چندی خفت...

روزگارم تهی از غم شده بود

پر امید و خیال... فارغ از فکر زوال ...

همه اجزای وجودم سر ذوق ، .... سر حال ....

برگ ها بی تردید ... تن از انبوه جدا میکردند ...

لحظه ای مکث، درنگ ....

دفترم را با چشمم بستم ...

تا نرنجد از من ... به امانت لایش... گوشه ای از دستم ...

آسمان ... همچنان می بارید ...

خاطراتم زیبا بود ولی... بی سبب اشک ز چشمم غلطید

"حال" من بی جهت از دیروزم میرنجید

دلم از باریکه باز دفتر

که به انگشت من از خشم فراموشی میزد خنجر...

غربت برگ .... و برگهای دگر را فهمید...

آسمان می غرید... چشم من می بارید...

آهسته تر از قبل گشودم او را ...

خاطراتم نزدیک ... روزهایی تاریک ...

مرگ هم با تردید ... به غریبی من و غربت دل می خندید...

ناله ام همنفس باد و خزان و باران ، میپیچید ...

آسمان می غرید...

گل لبخند خیالی به لبم میخشکید ...

وای از فاجعه ای ... که نگاهم میدید ...

باد از ناله من میلرزید... دلش از هق هق من سوخت و از پنجره ام زود وزید...

دفترم بست و از خانه پرید...

...

...

اشک چشم من و باران کم شد ...

باز آغاز سپید صبحم با غم شد ...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب:, 18:39 توسط فاطمه صلاحی| |